۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶

امت احمد(ص)۸؛

برپایی ۵ غرفه مردمی دهگلان با نام شهدای خدمت در پیاده‌ راه فردوسی

برپایی ۵ غرفه مردمی دهگلان با نام شهدای خدمت در پیاده‌ راه فردوسی

سنندج_ مسوول غرفه مردمی دهگلان مستقر در پیاده‌راه فردوسی سنندج گفت: کانون‌های مردمی شهرستان دهگلان در پیاده‌ راه فردوسی و در مراسم جشن امت احمد اقدام به برپایی ۵ غرفه با نام شهدای خدمت کرد.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: امسال دومین جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار سنندج برگزارمی شود.

جشن بزرگ مهمانی امت احمد (ص) جمعه ۳۰ شهریورماه از ساعت ۱۶ در پیاده راه فردوسی شهر سنندج با حضور غرفه و موکب‌های مردمی و هنرمندان و خوانندگان و دف نوازان و مردم شهر سنندج آغاز می‌شود.

برنامه‌های متنوع و شاد برای کودکان، دف نوازی و مولودی خوانی، تئاتر و نمایش، موسیقی و شعبده‌بازی در این مراسم اجرا می‌شود و در حاشیه جشن غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی برای عموم مردم برپا است.

برپایی غرفه‌های مردمی دهگلان در جشن امت احمد

مسئول غرفه مردمی دهگلان مستقر در پیاده‌راه فردوسی سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هیأت مردمی شهرستان دهگلان اقدام به برپایی تعداد ۵ غرفه در پیاده‌راه فردوسی شهر سنندج کرده است.

سید میثم موسوی بیان کرد: غرفه‌های شهرستان دهگلان با نام غرفه شهید رئیسی، شهید امیر عبداللهیان، شهید آل هاشم، شهید مالک رحمتی و غرفه موکب باب الحوائج دهگلان است.

وی عنوان کرد: در هر کدام از این غرفه‌ها به انجام توزیع ۳ هزار شربت و ۳ هزار چای آتشی، پخت ۲ هزار کلانه و برساق، آش دوغ، انجام فعالیت‌های نقاشی همراه با جایزه، نمایش فیلم کوتاه با عنوان فیلم‌های مربوط به نبی اکرم خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: انجام ورزش و فوتبال دستی، دارت و اهدایی هزاران جایزه شامل لوازم التحریر از دیگر اقدامات غرفه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر از اهل تشییع و اهل تسنن مستقر در غرفه‌های دهگلان فعالیت دارند.

موسوی اذعان کرد: تمام هزینه برپایی غرفه‌ها از هزینه کمک‌های مردمی اهل سنت دهگلان تأمین شده است.

وی یادآور شد: به پاس خدمات موکب داران هم ۵۰ نفر از این افراد که در اربعین، محرم و جشن امت احمد فعالیت داشتند در روز ۷ مهر به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

گفتنی است؛ جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» امسال برای دومین سال متوالی و به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم در شهر سنندج برگزار شده و در این مراسم جشن ۱۳۰ غرفه برای ارائه خدمت رایگان به مردم برگزار شده است.

در این مراسم علاوه بر ظرفیت استفاده از گروه‌های فرهنگی و هنری استان از چهره‌های ملی همچون علی مشهدی، محمد اصفهانی، مریم وطن پور، حامد سلطانی، مرتضی حسینی، علی صالحی، فرزاد فرخ، پیام عزیزی و رضا هلالی در این جشن دعوت شده است و مجریان برنامه کودک نیز برای کودکان و نوجوانان اجرای برنامه دارند تا همه مردم این دیار از برنامه‌های شاد این جشن بهره مند شوند.

کد خبر 6229904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha